Saturday 10 August 2013

Plaster ceiling..ideas & design

Salam lebaran 1434H..hari ni adalah tanggal 1 syawal..

Sleepless night tonight because I think I have overeat..tu diaa arini macam2 benda dok sumbat dalam perut..dari ketupat, lemang, lodeh, laksa segala bagai semua pun masuk..last2 inilah akibatnya  perut sebu mata pun tak boleh nak tutup..

So, sambil dok hangat ketupat mehla nak update blog ni..ini cerita tentang plaster ceiling teratak kecil saya...design ringkas sahaja pada saya sebab saya xmahu design yg terlalu padat membuatkan ruang kelihatan sempit..

Siling dibuat 2 tingkat utk ruang tamu dan family area..ditengahnya saya letakkan 'dome' sebagai centre of attractions utk tempat menggantung kipas..
Di ruang lain semuanya 1 tingkat dan saya meletakkan bunga tampal di bilik tidur utama beserta porch.

Ceiling at my family area~dome utk letak kipas

Di bawah ini anda lihat ada 3 biji kotak saya panggil di hallway menuju ke dapur saya. Sebenarnya saya tidak berapa arif tentang dekorasi dan interior design ni terutama sekali part siling. Ini adalah idea dan hasil perbincangan saya dengan kontraktor saya. Ada suatu kisah lucu di situ di mana saya membayangkan lampu-lampu yang akan dipasang ditengah-tengah kotak tu akan melekat rupanya lampu gantung lebih cantik. Kalaula saya tidak berbincang dulu dengan kontraktor saya pasti hasilnya nanti kelihatan agak canggung..



3 boxes along the hallway~what kind of light should be nice here?

View of my family area & the hallway

Simple bunga tampal dalam master bedroom


No comments:

Post a Comment