Saturday 10 August 2013

¤¤ Let's play with colours ¤¤

Salam syawal...

4 syawal 1434H..pulang dari umah makcik di sijangkang..nk sambung cerita tentang teratak kecil saya..
Bumbung sudah, siling pun sudah..now let's play with colours..
Let us colour the walls..

Untuk dinding sy tidak menggunakan banyak warna..inspirasi warna saya ialah terang & luas..

Untuk cat luar saya memilih warna hijau "oolong" ..cat yg ada dlm bayangan saya sejak mula berangan-angan utk memiliki sebuah rumah..tapi warna ni sgtla susah nk cari..byk2 brand yg sy cari cuma ada dlm katalog jotun shj...maka hasilnya seperti yg diidam2kan..satu lg sebab saya sukakan warna ini sebab saya mahu kerja2 kayu yg indah2 itu kelihatan menyerlah sekali bila digandingkan bersama..

Oolong colour by jotashield for exterior walls

End product :: I just love it 

Green n brown which I hope will work together 




Seterusnya utk dinding sebelah dalam sy menggunakan warna " candlelight" dari ici dulux..warna cream tetapi lebih kepada kuning utk effect luas..ada sedikit kawasan utk "feature wall" di family area n master bedroom..tapi belum lagi dpt diselesaikan..for the time being sy share yg dah siap dlu ok 

Candlelight:: by dulux inspire

End product @ hall

My hallway to kitchen




No comments:

Post a Comment