Sunday 28 July 2013

Dinding..built in wardrobe

Salam 15 Ramadhan...

Dah lama tak update blog utk sambungan proses pembinaan 'teratak kecilku'..well to share out some stories beneath..this was how the walls and the built in wardrobe was set up..

Cerita pasal dinding cuma perkara biasa..tiada yg istimewa..sama seperti dinding2 bangunan lain..cuma bila saya melihat sendiri prosesnya bagi menentukan ketepatan sudut pada setiap dinding maka di situ saya menjadi kagum tentang perincian yang dibuat bagi memastikan hasil yang memuaskan. Tip top kata kontraktor saya.

Yang saya fikir istimewa dan mungkin rezeki pada hemah saya ialah 'built in wardrobe'.Sebenarnya ia tiada pada plan asal..tapi ia terbina diantara 2 tandas bilik utama dan bilik kedua..Tandas pada rumah saya kesemuanya dibina diluar ibu rumah. Ia bukan bermaksud kita perlu berjalan sejauh beberapa meter untuk ke tandas, tetapi ia berasingan bumbung dan lantai. Walaubagaimanapun saya terpaksa mengorbankan tingkap utk bilik itu..sebagai ganti saya meletakkan tingkap pada bahagian atas wardrobe dan 1 point aircond di bilik itu..takut nanti anak dara saya kepanasan pulak ..well please scroll down for the snapshots behind the stories.

Pandangan dari dapur pada awal pemasangan batu bata


Ini adalah bahagian dapur saya. Kelihatan juga pintu belakang dan tingkap di sink.

Berlatarkan nyiur dan beratapkan langit ~ Indah sekali 

7 feet wardrobe ideas by pn norma 

pekerja-pekerja sedang gigih menaikkan dinding. 


Hampir keseluruhan dinding telah naik. Alhamdulillah. 


2 comments:

  1. wow! sure banyak baju bleh sumbat hehe.. how many wall wardrobeu do?

    ReplyDelete
  2. At the moment one only..lain tahun nk buat dlm master bedroom pulak..buat besar senang nk menyimpan baju beb

    ReplyDelete